07 Mei 2009
Brief History of the Marque: JAP
Sejarah Singkat dari : JAP
JAPrestwich bertanggung jawab untuk merancang dan manufaktur dari mesin yang digunakan dalam banyak sekali Gelar terkenal dan telah banyak keberhasilan balap. JAP mesin masih digunakan dalam gelanggang balapan speedway baik di tahun 1960. Lengkap motor ini dibangun 1904-1908, dan selanjutnya pabrik yang terkonsentrasi pada pengadaan mesin milik produsen lain. Setelah 1945, produksi diambil alih oleh Villiers pabrik.
Yang ekstensif daftar produsen mesin yang digunakan JAP termasuk Acme, AJW, Aliprandi, Alldays & onions, Duta Besar, Argentre, Ariel, Atala, Austral, Automoto, AWD, Bown, Bücker, Brough-Superior, Brown, Calthorpe, Corah, Cotton, coventry-Eagle, De-De, DMW, Dollar, Dunelt, Eysink, nikmat, Fusi, Ganna, Grindlay-taranya, Hagon, Hazelwood, Imperia, Invicta, La Mondiale, Lady, Le Grimpeur, Lea-Francis, Majestic, tak ada taranya, Meray, MGC, Morgan, New Imperial, Baru Peta, Mete, OEC, OK-Supreme, Onoto, OSA-Liberty, Radior, Rex-Acme, Rover, Rovin, Royal Enfield, San Sou Pap, Soyer, Sparkbrook, Stylson, Terrot , Tornax, Trump, Kebijakan, UT, Verlor, Vindec, Wolf, York dan Zenith.
Sumber : http://www.cybermotorcycle.com/euro/brands/jap.htm
English Version :
J.A.Prestwich was responsible for the design and manufacture of engines used in a great many famous marques and had numerous racing successes. JAP engines were still used in speedway bikes well into the 1960's. Complete motorcycles were built from 1904 to 1908, and subsequently the factory concentrated on supplying its proprietory engines to other manufacturers. After 1945, production was taken over by the Villiers factory.
The extensive list of manufacturers which used JAP engines includes Acme, AJW, Aliprandi, Alldays & Onions, Ambassador, Argentre, Ariel, Atala, Austral, Automoto, AWD, Bown, Bücker, Brough-Superior, Brown, Calthorpe, Corah, Cotton, Coventry-Eagle, De-De, DMW, Dollar, Dunelt, Eysink, Favor, Fusi, Ganna, Grindlay-Peerless, Hagon, Hazelwood, Imperia, Invicta, La Mondiale, Lady, Le Grimpeur, Lea-Francis, Majestic, Matchless, Meray, MGC, Morgan, New Imperial, New Map, Nut, OEC, OK-Supreme, Onoto, Osa-Liberty, Radior, Rex-Acme, Rover, Rovin, Royal Enfield, San Sou Pap, Soyer, Sparkbrook, Stylson, Terrot, Tornax, Trump, Ultima, UT, Verlor, Vindec, Wolf, York and Zenith.
Source : http://www.cybermotorcycle.com/euro/brands/jap.htm
05 Mei 2009
Matchless History
Matchless adalah salah satu yang paling tua dari Inggris Marques motor dengan model pertama diproduksi pada awal abad ke-20. Diproduksi di Plumstead, London 1899-1966, berbagai macam model yang diproduksi di bawah nama yg tak mulai dari kecil ke dua Strokes 750 cc empat stroke twins. Yg tak memiliki sejarah panjang balap sukses dan tak ada taranya dikuasai oleh Charlie Collier memenangkan perlombaan pertama tunggal silinder pertama di Isle of Man TT pada 1907. [1] Dalam 1938 yg tak baik dan AJS menjadi bagian dari Associated Sepeda Motor (AMC), keduanya perusahaan produksi mereka sendiri di bawah model Marques. Selama amalgamations yang terjadi dalam industri sepeda motor di Inggris tahun 1960-an, yang tak ada taranya stroke kembar empat diganti dengan Norton kembar berakhir sebuah sejarah panjang independen produksi. Oleh 1967, dengan single yg tak pernah berhenti produksi. [2]
Motor pertama yg tak dibuat di 1899, dan produksi dimulai pada 1901. Tak ada taranya adalah perdagangan nama Collier & Sons, ayah Henry Herbert Collier Charlie dan anak-anaknya dan Harry. Tangki yang tak ada taranya bersayap adalah lambang "M". Seperti banyak produsen sepeda motor dari waktu mereka telah dimulai sebagai produsen sepeda. Mereka menghasilkan JAP V-twin powered sepeda 1905 di salah satu yang paling awal swing-arm belakang suspensions, digabungkan dengan pemimpin-link garpu depan. Charlie memenangkan perlombaan single perdana TT di 1907 dengan kecepatan rata-rata 38,21 mph dan waktu 4 jam 8 menit 8 detik. Harry tidak selesai pada 1907, tetapi dimenangkan di 1909, dan lagi dalam memenangkan Charlie 1910, yg tak membawa sepeda motor ke perhatian publik. Yg tak dibuat kebanyakan single, tetapi juga dibuat V-twins dari 496 cc ke 998 cc. Mereka membuat sendiri mesin dari pada 1912.
Yg tak ada tidak diberikan kontrak untuk membuat motor untuk tentara selama Perang Dunia Pertama. Damai produksi dilanjutkan pada tahun 1919, pada awalnya berkonsentrasi pada V-twins sespan untuk digunakan, meninggalkan single sampai 1923. Dalam Henry Collier meninggal 1926, dan 1928 oleh seorang yg tak terbatas. Pada 1930 mereka meluncurkan sudut sempit-400 cc V-twin disebut Silver Arrow, dirancang oleh Charlie, dan pada 1931 mereka meluncurkan sebuah (lanjutan untuk waktu) 593 cc V-empat, yang Silver Hawk. [3] yang telah Hawk dirancang oleh Bert saudara muda, yang sekarang aktif di dalam perusahaan, dan dia bertanggung jawab untuk merancang kanan sampai ke War. [4]
1934 Morgan Super Olahraga dengan mesin tak ada taranya
Yg tak ada di 1931 membeli AJS dari Stevens saudara. Yg tak membeli sinar matahari pada akhir tahun tigapuluhan, tetapi sinar matahari yang dijual ke dalam BSA 1943.
Setelah itu satu-satunya "benar" AJS model, sejauh AJS enthusiasts yang bersangkutan, adalah balap 7Rs, Porcupines dan pra-perang AJS Empat. Bersama model dianggap oleh beberapa fans AJS menjadi hanya rekayasa badge yg tak ada model. Dalam 1935 yang tak ada taranya / AJS kundai valve springs dibuat tampilan pertama mereka. Yg tak disediakan untuk mesin V-twin versi dari Morgan beroda tiga dari 1933 sampai Morgan produksi yang dihentikan oleh wabah dari Perang Dunia II pada 1939. 1935 dari pada mereka yang eksklusif Morgan pemasok V-twin engine. J lusin unused mesin hidup masih dalam penyimpanan di Morgan bekerja di 1946 dan telah digunakan untuk membangun sebuah akhir batch V-Twin trikes untuk Morgan agen di Australia.
Sumber : http://en.wikipedia.org/wiki/Matchless
English Version :
Matchless is one of the oldest marques of British motorcycles with the first models manufactured at the start of the 20th century. Produced in Plumstead, London from 1899 to 1966, a wide range of models were produced under the Matchless name ranging from small two-strokes to 750 cc four-stroke twins. Matchless had a long history of racing success and a Matchless ridden by Charlie Collier won the first single cylinder race in the first Isle of Man TT in 1907.[1] In 1938 both Matchless and AJS became part of Associated Motorcycles (AMC), both companies producing models under their own marques. During the amalgamations that occurred in the British motorcycle industry in the 1960s, the Matchless four-stroke twin was replaced with the Norton twin ending a long history of independent production. By 1967, the Matchless singles had ceased production.[2]
The first Matchless motorcycle was made in 1899, and manufacture began in 1901. Matchless was the trading name of Collier & Sons, the father Henry Herbert Collier and his sons Charlie and Harry. The Matchless tank badge was a winged "M". Like many motorcycle manufacturers of the time they had started as bicycle manufacturers. They produced a JAP V-twin powered bike in 1905 which had one of the earliest swing-arm rear suspensions, coupled with leading-link front forks. Charlie won the inaugural TT singles race in 1907 with an average speed of 38.21 mph and a time of 4 hours 8 minutes 8 seconds. Harry did not finish in 1907, but won in 1909, and Charlie won again in 1910, bringing Matchless motorcycles to the attention of the public. Matchless made mostly singles, but they also made V-twins from 496 cc to 998 cc. They made their own engines from 1912 on.
Matchless was not given a contract to make motorcycles for the army during the First World War. Peacetime production resumed in 1919, concentrating at first on V-twins for sidecar use, leaving singles until 1923. In 1926 Henry Collier died, and by 1928 Matchless was a limited company. In 1930 they launched a narrow-angle 400 cc V-twin called the Silver Arrow, designed by Charlie, and in 1931 they launched an (advanced for the time) 593 cc V-four, the Silver Hawk.[3]The Hawk was designed by youngest brother Bert, who was now active in the company, and he was responsible for design right up to the War.[4]
1934 Morgan Super Sports with Matchless engine
In 1931 Matchless bought AJS from the Stevens brothers. Matchless bought Sunbeam in the late thirties, but Sunbeam was sold to BSA in 1943.
After that the only "true" AJS models, as far as AJS enthusiasts were concerned, were the racing 7Rs, Porcupines and the pre-war AJS Four. The shared models were considered by some AJS fans to be only badge engineered Matchless models. In 1935 the Matchless/AJS hairpin valve springs made their first appearance. Matchless supplied engines for the V-twin versions of the Morgan three-wheeler from 1933 until Morgan production was halted by the outbreak of World War II in 1939. From 1935 on they were Morgan's exclusive supplier of V-twin engines. A dozen surviving unused engines were still in storage at the Morgan works in 1946 and were used to build a final batch of V-Twin trikes for a Morgan dealer in Australia.
Source : http://en.wikipedia.org/wiki/Matchless
04 Mei 2009
Velocette History "Timeline"
1905
Luizetto (yang lahir Johannes Gütgemann dan kemudian diubah namanya secara resmi ke John Goodman), dan pasangan William Gue, gunakan VELOCE sebagai nama Taylor, Ltd Gue pertama motor. Kemudian pada tahun yang sama, John menyiapkan sendiri perusahaan yang Veloce Terbatas untuk memproduksi dan siklus terkait produk dan layanan.
1906
A 2 H.P. Veloce diproduksi
1907
John Percy anak-anak dan Eugene menyiapkan Veloce Motor Baru untuk membuat dan pasar yang Veloce Motor Mobil. Mobil tidak masuk ke dalam produksi, dan perusahaan umum menawarkan berbagai teknik dan non-produk sepeda motor
1908
John firma, Veloce Ltd, mulai bekerja di sebuah sepeda motor baru, dengan mesin yang akan diberikan oleh anak-anaknya 'perusahaan.
1909
Rancangan dari 276 cc, 2 1 / 2 H.P. empat-stroke motor selesai, dengan berbagai fitur inovatif
1910
Penjualan dari 276 cc mesin yang lambat, dan kurang canggih 499 cc samping katup-mesin yang diproduksi
1911
Luizetto mengambil kewarganegaraan Inggris
1912
The 2 1 / 2 H.P. model mulai mencapai beberapa keberhasilan dan wanita model diproduksi
1913
Inovasi terbaru 1913, the "footstarter". Dan The Velocette 206 cc 2-stroke model yang diumumkan. Brosur 1913 Velocette yang meliputi mesin dan banyak fitur-fitur inovatif yang dikembangkan oleh perusahaan sejarah singkat
1914
Yang tersedia sebagai Velocette sabuk drive, atau dua-rantai kecepatan kendaraan yang juga tersedia sebagai Ladies Model. Sidecars ditambahkan ke berbagai produk yang dihasilkan oleh Veloce Ltd
1919
Hanya 2-stroke model yang ditawarkan - yang D1 dan DL1, diikuti dengan D2 dan DL2
1920
Pabrik pindah ke Victoria Road, Aston, Birmingham. Tiga dari D2 masukkan ACU Enam Hari 'Trial dan memenangkan tiga Emas Medals
1921
The D3 muncul, dengan 3-speed gearbox, dan rantai drive, tetapi masih ada kopling
1922
Pertama Velocette Clutch ..... terakhir di dalam berkendara gigi jentera .... dan bukan tidak seperti terakhir Velocette kopling
1923
Mesin kapasitas 249 cc dan sekarang listrik pencahayaan (Maglita) yang ditawarkan. Memperkenalkan berbagai model G - termasuk GC, untuk "Kolonial"
1924
Model A (dua kecepatan belt drive), dan Model B (tiga rantai kecepatan kendaraan) yang diluncurkan sebagai model ekonomi
1925
The G-berbagai model menjadi model H jangkauan. The Ladies model masih disebut E. A digantikan oleh AC menggunakan rantai daripada sabuk berkendara dari gearbox. Baru, OHC, model K diluncurkan. Pada awalnya disebut Veloce, ia segera rebranded yang Velocette ke capitalise pada baik yang kecil 2-stroke yang telah. J super model olahraga - yang KSS - segera berikut
1926
The tradename Velocette terdaftar. Pabrik pindah ke Green Hall, Birmingham. Velocette dan dikuasai oleh Alec Bennett memenangkan Junior TT. 10 menit.
1927
Baru, update, 249 cc 2-stroke diluncurkan - U. model yang diperkenalkan adalah KS - sebuah KSS dengan mesin standar.
1928
AK model dunia mengambil satu jam hanya mencatat di atas 100 mph. The KE, dan E-Kes menawarkan untuk varian-Ekonomi
1929
Yang super olahraga versi model yang ditawarkan adalah U - the USS. Dan versi yang lebih dasar - model 32. Untuk pertama kalinya Anda dapat memiliki warna hitam .... dari 32 memiliki tangki bensin biru. Dan TT replika KSS yang dijual kepada publik - yang KTT. Termasuk pertama positif-kaki gearchange berhenti pada sepeda motor. Dengan KN dan KNS model menggunakan jenis baru yang besar-end.
1930
The GTP - kompleknya desain baru dari 2-stroke engine, dengan inovasi (di sepeda motor) dari gulungan starter. J KTP varian dari K model memberikan gaya kembar kepala pelabuhan
1931
Yang sekarang tangki badge dibaca ......." TT 26-28-29 Pemenang ". Yang sekarang versi dari KTT dikenal sebagai Mk Mk II dan III
1932
Mk IV KTT yang dihasilkan. GTP yang menggunakan "auto-lube" suntikan minyak di mana minyak pompa penyesuaian ini terkait dengan membuka katup - lain Velocette inovasi.
1933
Yang seri F dengan Overhead Valves - MOV yang 248cc tinggi camshaft 4-stroke yang diumumkan, diikuti oleh MAC 349 cc
1934
Yang baru bekerja 500cc OHC adalah 3. Racer senior di TT
1935
The 500cc MSS menyelesaikan M series. Mk V KTT yang diproduksi
1936
Yang sangat sedikit "Mk VI" KTT mesin yang dihasilkan.
1937
Bekerja Velocette di SMP 2. TT. Velocette 600 cc OHC Pakaian dalam ISDT tim pemenang.
1938
Bekerja Velocettes datang 1. Dan di SMP 2. TT, dan 2. Senior di TT. Beberapa Mk VII KTT model yang dihasilkan.
1939
The Mk VIII KTT model. Velocette memenangkan Junior TT. "Roarer" supercharged 490 cc racer dalam pembangunan. "O" model paralel twin 580 cc prototyped
1940
The MDD dan MAF - yang memaksa model MAC - diproduksi.
1946
The GTP diproduksi lagi, dan MOV, MAC, MSS dan KSS
1947
Velocettes pertama yang memenangkan empat tempat di SMP TT
1948
The Dowty Oleomatic (air-rusak) teleskopis garpu depan digunakan pada M model. K produksi berhenti. The L.E. Velocette yang diumumkan. KTT yang Mk VIII adalah lagi tersedia sebagai over-the-counter racer. Velocettes mengambil dua tempat pertama di SMP TT
1949
Hanya 350 cc MAC dan 150 cc L.E. (Markus dan VIII KTT) yang dihasilkan. Bekerja DOHC 350 dan 500cc mesin masukkan TT. Velocettes mengambil 1. Dan di SMP 2. TT, 2nd di Senior
1950
Adalah Velocette Dunia 350 cc champions
1951
The L.E. Mk II - 200 cc. MAC menggunakan Velocette dirancang teleskopis garpu depan
1952
Puncak-akhir MAC mesin mendesain ulang
1953 y
Yang telah MAC swinging arm belakang penskorsan; dan dual kursi
1954
Yang 500 cc MSS reappears, seperti MAC tetapi dengan desain baru mesin
1955
Dan US Scrambler varian dari MSS dalam produksi
1956
Olahraga memperkenalkan model yang 500cc dan 350 cc Venom Viper. 200cc yang rata-kembar olahraga model yang berani mengumumkan
1957
The Velocette Pemilik Club adalah diresmikan
1958
The L.E. Mk III adalah memperkenalkan empat dengan kecepatan kaki dan mengubah kickstarter. Kaca serat mesin-kandang fairings untuk MSS, dan Venom Viper; awalnya sebagai standar, maka sebagai alternatif.
1959
The "Veeline" depan hadiah yang diperkenalkan pada berani
1960
Para wakil raja 250 cc rata-kembar 2-stroke scooter yang diumumkan. Produksi MAC berhenti.
Pada tanggal 18-19 Maret 1961, yang menetapkan Venom 24 jam rekor dunia untuk 500 cc sepeda motor dari 100,05 mph. Rekor masih berdiri.
1962
"Khusus" (ekonomi) dan model Venom Viper diumumkan.
1963
The Vogue - sebuah L.E. dengan efisien-kaca serat tubuh
Terakhir tahun 1964 produksi yang gagah berani dan wakil raja
1965
Yang tersedia Thruxton
1966
Mk II dan Venom Viper klub model diperkenalkan dengan berbagai fitur Thruxton
1967
J Thruxton memenangkan Produksi TT
Terakhir tahun 1968 produksi dari Viper dan Vogue
Terakhir tahun 1969 produksi yang "Khusus", dan Endurance model Scrambler
Terakhir tahun 1970 produksi dari MSS, Venom dan Thruxton
1971
Veloce Ltd menutup di Februari
Sumber : http://www.velocetteowners.com/history/history.html
English Version :
1905 John Taylor (who was born Johannes Gütgemann and later formally changed his name to John Goodman), and his partner William Gue, use VELOCE as the name of Taylor, Gue Ltd's first motorcycle. Later the same year, John sets up his own firm of Veloce Limited to produce cycles and related products and services.
1906 A 2 H.P. Veloce is produced
1907 John's sons Percy and Eugene set up New Veloce Motors to make and market a Veloce Motor Car. The car does not go into production, and the company offers general engineering and various non-motorcycle products
1908 John's firm, Veloce Ltd, starts work on a new motorcycle, with engines to be supplied by his sons' company.
1909 The design of a 276 cc, 2 1/2 H.P. four-stroke motorcycle is complete, with many innovative features
1910 Sales of the 276 cc machine are slow, and a less advanced 499 cc side-valve machine is produced
1911 John Taylor takes British citizenship
1912 The 2 1/2 H.P. model begins to achieve some successes and a ladies model is produced
1913 The latest innovation - the "footstarter". And The Velocette 206 cc 2-stroke model is announced. The 1913 Velocette Brochure covers the machines and many of the innovative features developed in the company's brief history
1914 The Velocette is available as belt drive, or two-speed chain drive which was also available as a Ladies Model. Sidecars are added to the range of products produced by Veloce Ltd
1919 Only 2-stroke models are offered - the D1 and DL1, followed by the D2 and DL2
1920 The factory moves to Victoria Road, Aston, Birmingham. Three D2's enter the ACU Six Days' Trial and win three Gold Medals
1921 The D3 appears, with 3-speed gearbox, and chain drive, but still no clutch
1922 The first Velocette Clutch.....inside the final drive sprocket....and not unlike the last Velocette clutch
1923 Engine capacity now 249 cc and electric lighting (Maglita) offered. G model range introduced - including the GC, for "Colonial"
1924 The Model A (two-speed belt drive), and the Model B (three-speed chain drive) are launched as economy models
1925 The G-model range becomes the H model range. The Ladies models are still called E's. The A is replaced by the AC using chain rather than belt drive from the gearbox. A new, OHC, model K is launched. Initially called a Veloce, it was soon rebranded a Velocette to capitalise on the goodwill that the little 2-stroke had earned. A super sports model - the KSS - soon follows
1926 The tradename Velocette is registered. The factory moves to Hall Green, Birmingham. And a Velocette ridden by Alec Bennett wins the Junior TT. By 10 minutes.
1927 A new, updated, 249 cc 2-stroke is launched - the model U. The KS is introduced - a KSS with a standard engine.
1928 A K model takes the world one-hour record at just over 100 mph. The KE, and KES offer E-for-Economy variants
1929 The super sports version of the model U is offered - the USS. And a more basic version - the model 32. For the first time you could have another colour than black....the 32 had a blue petrol tank. And the TT replica of the KSS is sold to the public - the KTT. It includes the first positive-stop foot gearchange on a motorcycle. The KN and KNS models use a new type of big-end.
1930 The GTP - a completely new design of 2-stroke engine, with the innovation (on a motorcycle) of coil ignition. A KTP variant of the K models provides a fashionable twin-port head
1931 The tank badge now reads......."26-28-29 TT Winners". The current versions of the KTT are known as the Mk II and Mk III
1932 The Mk IV KTT is produced. The GTP uses "auto-lube" oil injection where the oil pump adjustment is linked to the throttle opening - another Velocette innovation.
1933 The M series with Overhead Valves - the MOV 248cc high camshaft 4-stroke is announced, followed by the MAC 349 cc
1934 The new works 500cc OHC racer is 3rd in the Senior TT
1935 The 500cc MSS completes the M series. The Mk V KTT is produced
1936 A very few "Mk VI" KTT engines are produced.
1937 Works Velocette 2nd in the Junior TT. Velocette 600 cc OHC Outfit in the ISDT winning team.
1938 Works Velocettes come 1st and 2nd in the Junior TT, and 2nd in the Senior TT. A few Mk VII KTT models are produced.
1939 The Mk VIII KTT model. Velocette win the Junior TT. "Roarer" supercharged 490 cc racer in development. "O" model 580 cc parallel twin prototyped
1940 The MDD and MAF - the forces models of the MAC - are produced.
1946 The GTP is produced again, and the MOV, MAC, MSS and KSS
1947 Velocettes win the first four places in the Junior TT
1948 The Dowty Oleomatic (air-sprung) telescopic front fork is used on the M models. K production ceases. The L.E. Velocette is announced. The KTT Mk VIII is again available as an over-the-counter racer. Velocettes take the first two places in the Junior TT
1949 Only the 350 cc MAC and 150 cc L.E. (and the Mk VIII KTT) are produced. Works DOHC 350 and 500cc machines enter the TT. Velocettes take 1st and 2nd in the Junior TT, 2nd in the Senior
1950 Velocette are the World 350 cc champions
1951 The L.E. Mk II - 200 cc. The MAC uses a Velocette designed telescopic front fork
1952 The top-end of the MAC engine is redesigned
1953 The MAC has swinging arm rear suspension; and a dual seat
1954 The 500 cc MSS reappears, like the MAC but with a new design of engine
1955 Scrambler and US variants of the MSS in production
1956 Sports models introduced - the 500cc Venom and 350 cc Viper. The 200cc flat-twin sports model Valiant is announced
1957 The Velocette Owners Club is inaugurated
1958 The L.E. Mk III is introduced with four-speed foot change and kickstarter. Glass-fibre engine enclosure fairings for the MSS, Venom and Viper; initially as standard, then as an alternative.
1959 The "Veeline" front fairing is introduced on the Valiant
1960 The Viceroy 250 cc flat-twin 2-stroke scooter is announced. Production of the MAC ceases.
1961 On 18-19 March, a Venom sets the world 24 hour record for a 500 cc motorcycle of 100.05 mph. The record still stands.
1962 "Special" (economy) models of Venom and Viper announced.
1963 The Vogue - an L.E. with a streamlined glass-fibre body
1964 The last year of production of the Valiant and Viceroy
1965 The Thruxton is available
1966 Mk II Venom and Viper Clubman models introduced with many Thruxton features
1967 A Thruxton wins the Production TT
1968 The last year of production of the Viper and Vogue
1969 The last year of production of the "Special", Scrambler and Endurance models
1970 The last year of production of the MSS, Venom and Thruxton
1971 Veloce Ltd closes in February
Source : http://www.velocetteowners.com/history/history.html
Langganan:
Postingan (Atom)
Made with My Cool Signs.Net